“Gaat het inspectiebezoek voor de zonnepanelen op mijn dak nog door?”

“Wat is de impact van de Corona-maatregelen op mijn inschrijving voor de groepsaankoop en op plaatsing van de zonnepanelen?” 

Net als jij volgen we de situatie op de voet. We doen er alles aan om je te informeren. We staan ook voortdurend in contact met de leveranciers van onze lopende groepsaankopen zodat we jou de meest recente update kunnen geven. Hieronder vind je antwoorden op enkele veelgestelde vragen:

 

Update 20/3/2020

Gaat het inspectiebezoek voor de zonnepanelen op mijn dak nog door zoals gepland?

De geplande inspecties zullen zoveel als mogelijk doorgaan. Kan de afspraak niet plaatsvinden, dan zal je leverancier je hierover zo snel mogelijk informeren. 

Wij vragen onze leveranciers om de richtlijnen van de overheid rond afstand houden en hygiëne strikt op te volgen. Sommige partijen werken daarom met dakinspecties op afstand. Hierbij wordt gebruik gemaakt van diverse technieken zoals telefonisch contact, satellietbeelden, foto’s en tekensoftware. De leveranciers stellen alles in het werk om je te kunnen blijven adviseren en bedienen.

 

Kan ik mij nog inschrijven voor de groepsaankoop zonnepanelen?

Ja, dat kan. Je kan je volledig online inschrijven voor de groepsaankoop zonnepanelen. Aan de hand van de gegevens die je invult, ontvang je van ons een vrijblijvend aanbod op maat. 

Voorlopig is er geen impact op onze lopende groepsaankopen in Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant. Je krijgt meteen een vrijblijvend persoonlijk voorstel. In de andere provincies hebben we momenteel geen actie, maar je kan wel via de online daktest nagaan of je dak geschikt is voor zonnepanelen. Als je je e-mailadres doorgeeft, krijg je van ons een berichtje in je inbox zodra de groepsaankoop in jouw regio start: kies hier je provincie.

 

Gaat de installatie van mijn zonnepanelensysteem door zoals gepland?

De installatieteams van onze zonnepanelen-leveranciers proberen maximaal de timings van geplande installaties te respecteren en houden rekening met de Corona-maatregelen.  

Bij de plaatsing van zonnepanelen vindt het grootste deel van de activiteiten plaats op het dak. De installatieteams van onze leveranciers nemen alle voorschriften rond hygiëne strikt in acht (afstand houden, handen regelmatig wassen,…). Met de bewoners kunnen (en worden) de richtlijnen rond social distancing uiteraard zeer strikt opgevolgd.

Als er geen installatieteam beschikbaar is of als de afspraak omwille van een andere reden niet kan plaatsvinden, dan zal je leverancier je hier zo snel mogelijk over informeren en samen met jou een alternatief zoeken. 

 

Ik heb recent zonnepanelen via de groepsaankoop laten installeren, maar de AREI-keuring moet nog plaatsvinden. Wat nu? 

De meeste AREI-keurders van onze leveranciers hebben besloten voorlopig de keuringen op te schorten. Je leverancier zal € 200 op je eindfactuur inhouden.  De keuring zal op een later tijdstip opnieuw worden ingepland. Het resterende bedrag betaal je pas nadat je installatie is goedgekeurd.

Goed om te weten

Zodra je zonnepanelensysteem is geïnstalleerd, wek je veilig en zonder risico je eigen energie op. Je ziet dit ook via het online monitoringsysteem. De AREI-keuring is noodzakelijk, maar enkele weken uitstel is geen probleem. 

 

Zijn er nog voldoende zonnepanelen?

Al onze contacten bevestigen dat er momenteel voldoende zonnepanelen op voorraad zijn en dat er geen tekorten worden verwacht. 

 

Wat met de informatiesessies over de groepsaankoop zonnepanelen? 

Om ervoor te zorgen dat je een weloverwogen beslissing kan maken, organiseren we voor iedereen informatiesessies over de groepsaankoop zonnepanelen. In navolging van de Corona-maatregelen, hebben we de fysieke bijeenkomsten opgeschort. We bekijken of we de geplande fysieke infoavonden vanaf mei laten doorgaan of uitstellen naar een latere datum. We houden je hier op de hoogte.

De geplande online informatiesessies gaan zeker door. Zo krijg je van thuis uit alle informatie over iChoosr en de leverancier en kan je jouw vragen stellen. Kies hier je provincie en laat je gegevens na. Dan krijg je de uitnodiging in je inbox.

 

Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden? Dan kan je terecht bij onze klantendienst op 0800 26 177.  Of stuur ons een bericht via het contactformulier. We staan voor je klaar. 

Met specifieke vragen over jouw geplande afspraak adviseren we rechtstreeks contact op te nemen met je zonnepanelen-leverancier. Zij doen al het nodige om je te blijven helpen. De Corona-maatregelen zijn ingrijpend en hebben een grote impact op alle activiteiten. We bedanken je dan ook voor je begrip en geduld mochten er wijzigingen nodig zijn. 

Deel dit artikel:

Lees ook deze berichten:

“Moet je je zonnepanelen poetsen?” en andere vragen over het onderhoud van zonnepanelen
20-03-2020 • Categorie: Nieuws

Vragen over je zonnepanelensysteem? Met deze FAQ word je alvast heel wat wijzer. Of stel ons je vraag rechtstreeks.

“Gaat het inspectiebezoek voor de zonnepanelen op mijn dak nog door?”
20-03-2020 • Categorie: Algemeen

In deze blog lees antwoorden op deze en andere veelgestelde vragen over de impact van de Corona-maatregelen op de groepsaankoop zonnepanelen.

Subsidies en leningen voor je zonnepanelen: welke opties zijn er nog?
20-03-2020 • Categorie: Algemeen

Zonnepanelen zijn een fikse investering. Maar je hoeft niet op dag 1 het hele bedrag zelf neer te tellen. We zetten voor jou de opties op een rij.